Amaç 1: Öğretmenlerin çevre bilincini artırarak eğitsel uygulamalarda rol model olmalarını sağlamaktır.
Okul müfredatlarında çevre eğitiminin yer alması kadar, bu konuda öğrencilere ders veren öğretmenlerin de yeterli bir çevre bilincine sahip olması ve öğrencilerin için rol model olarak kabul edeceği davranışlar sergilemesi hayati derecede öneme sahiptir. Bu durumda öğretmenlerin çevre bilincinin yükseltilmesi yönünde çeşitli eğitimler alması, farklı ülkelerdeki, bölgelerdeki iyi eğitim modellerini tanımaları gereklidir.
Amaç 2: Şehit Fazıl Doğruöz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesindeki öğrencilerin günlük hayatta çevreye karşı tutum ve davranışlarının değişimini sağlayarak çevre bilincine sahip bireyler olmasını sağlamaktır.
Öğrencilerde çevre sorunları konusunda bilgi eksikliği ve öğrencilerin çevrenin bireysel davranışlarla korunabileceğine olan inanç eksikliği bulunmaktadır. Bizim bu yaptığımız projemizin öğrencilerde bireysel davranışlar yoluyla çevrenin korunabileceğine dair inancı güçlendirmek ve çevre bilincinin artışına katkı sağlamaktır.